שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > טיולים ומסעות בארץ

יום של כיף בחולות הנגב המערבי - 13/6/20

הרעיון של הטיול הוא מסלול חולות לא קשה לנהיגה אך מהנה גם לנהגים וגם לנוסעים, עם מספר אתגרי דיונות למעט אדרנלין בכל זאת.
טיול כזה מתאים למעשה לכל רכב שיש לו הנעה לארבעת הגלגלים, ויותר מכך, המסלול מתאים גם לנהגים מתחילים, כאלו שעברו רק הדרכת נהיגה בשטח שאנו מקיימים במסגרת הדרכות יבואנים.
11 משפחות נרשמו לטיול והגיעו על רכבם וחלקם אף על טפם. היו לנו 7 רכבי סובארו מדגמי פורסטור ו-XV וארבעה רכבים של חברת סוזוקי שניים ויטארה חדיש ושני ג'ימיני חדשים
הבטחנו מסלול מתאים - הבטחנו הכוונה והדרכה צמודה למתחילים - והבטחנו יום כיף...
קיימנו!!!

ושוב משתרכת שיירה ארוכה של 11 כלי רכב ופניה למערב

מסלול הטיול בחולות הנגב:

ירדנו אל ים החולות מהגדה הצפון מזרחית של נחל סכר, חצינו את הנחל ונסענו בשבילים הרבים שחורצים את שטח החולות הגדול שנקרא על שם הנחל "חולות נחל סכר".
בתחילת ה"שיוט" מצאנו "אי של צל" ופרסנו שולחן לארוחת בוקר. שבעים ומוכנים יצאנו להמשך הדרך, שפרט לכמה קטעים קצרים של שבילי כורכר, כולה חולות זהובים ורכים..
לחץ האויר הנמוך בצמיגים איפשר לרכבים "לצוף" על החולות וכולם נהנו.
עד מהרה חצינו את נחל הד, שלו גדות תלולות עם הרבה דיונות לשעשועים. עצרנו ליד אחת מהן ואיפשרנו לילדים ולמבוגרים שצעירים בנפשם להשתעשע.
ושוב רצועות של דיונות בואכה נחל אטדים עימו הגענו לגן הלאומי חלוצה, חורבות העיר הנבטית חלוצה שבתחילה היתה עיר של חקלאים נבטים (לאחר שמערכת הובלת הבשמים המפורסמת שלהם הושחתה בידי הרומאים, והם עברו אורבניזציה והפכו לחקלאים ומגדלי סוסים. בהמשך עם השתלטות הרומאים על כל האזור הפכו הנבטים בכל עריהם שבנגב לפרובינקיה רומית וכאשר הנצרות הוכרזה כדת הרשמית, והחל העידן הביזנטיני, הפכה גם חלוצה לעיר עם סממנים ביזנטיניים. השרידים הארכאולוגיים של העיר מעטים ורובם מכוסים בעפר להגנתם מפני שודדי עתיקות. מהסיבה הזו חלפנו בחלוצה, תוך צפיה בחורבות המעטים ועלינו על דרך הצליינים בדרך לגבול מצרים.
דרך הצליינים עוברת ליד עיר נבטית נוספת - רחובות בנגב, לידה פרסנו שוב תחת עץ שיטה גדול לארוחת צהרים, במהלכה פינינו רכב עם ילדה שלא חשה בטוב חזרה אל הכביש, ולאחר מכן כאשר רוחות חזקות ועלעולים מעיפים עלינו ענני אבק נטשנו את המקום, עלינו על הגבעות והגענו לחורבות רחובות בנגב.
לאחר סיור במקום המשכנו את דרכנו שוב בחיק חולות טובעניים ואתגרי חציית דיונות לעבר חולות עגור שהם תא השטח האחרון לפני נחל לבן שבו עצרנו לסיכום והחזרת לחץ לצמיגים ונפרדנו לשלום.
סה"כ 7 שעות, 58 ק"מ, וכולם שלמים בריאים ומרוצים.

קישור למסלולי טיול מפורטים בדרום של אתר השטח

להלן סיפור הטיול בתמונות:

כרגיל מתחילים בתדריך בוקר

יש גם תדריך מיוחד לטף

יש גם תריך מיוחד לטף

מאחורי המדריך רואים את תחילת המסלול

תחנה ראשונה - הירידה לאפיק נחל סכר.
יורדים אחד אחד בהכוונה צמודה

ושוב משתרכת שיירה ארוכה של 11 כלי רכב ופניה למערב

עצרנו ליד אחת הדיונות של הגדה הדרומית של נחל הד כי הילדים רוצים אקשן

מתברר כי גם למבוגרים סממני חיבה לדיונות

חצינו את כביש 222, עלינו על דרך הצליינים ואחרי נסיעה של 30 דקות בין מה שהיו השטחים החקלאיים של תושביה הנבטים של חלוצה הגענו לעץ השיטה הגדול לארוחת צהרים

חצינו את כביש 222, עלינו על דרך הצליינים ואחרי נסיעה של 30 דקות בין מה שהיו השטחים החקלאיים של תושביה הנבטים של חלוצה הגענו לעצ השיטה הגדול לארוחת צהרים

"ברחנו" מסופת החול וטיפסנו בדרך טרשים לחורבות רחובות בנגב

עם הכניסה לחולות עגור תא שטח אחרון בטיול מתעמתים עם כמה דיונות טובעניות

אלכס עם סוזוקי חדשה לגמרי תפש ביטחון

ובערוב היום עוצרים להפסקת אבטיח קר בצל עץ השיטה

עוד מעט ערב, הדרך לנחל לבן עברה ללא כל אירועים נוספים ו"נחתנו" באפיק הנחל לסיכום ופרידה.

עוד מעט ערב ללא כל ארועים נוספים

אכן, אומרים המשתתפים - היה יום של כיף!

1592307851927159230784895815923078554441592307853974159230785901315923078568411592307862286159230786397615923078659941592307867234159230786862015923078702071592307874371